My comeback

Flera av mina läsare har hört av sig och undrat när jag kommer med nästa inlägg på bloggen..
Mitt svar har varit att jag behövt tid till att samla material och nätverka innan nästa blogginlägg, men nu behöver ni inte vänta längre, för här är det! :)

Jag kom ju på att jag inte har visat er hur jag bor, därför kommer här lite bilder:







Hoppsan, de två nedersta bilderna verkar ha hamnat fel.
De föreställer Frederiksbergs Slott som ligger i den stora parken precis bredvid oss.
Vi satt där idag och solade mellan våra lektioner. Det var riktigt skönt.
Kul att se att färgen börjar återvända till ansiktet efter den mörka vintern.

I helgen hälsade mamma och pappa på i Köpenhamn.
Det var riktigt trevlig helg med god mat, restaurangbesök och många skratt.
Lördagens lunch avnjöts med smörrebröd nere i Nyhavn, vilket var extra roligt eftersom jag aldrig ätit det innan samt att smörrebröd är Danmarks svar på köttbullar, falukorv och knäckebröd. Kort och gott, deras nationalrätt.
Riktigt gott var det också.

Kom precis att tänka på gårdagskvällen.
Jag trodde att det skulle bli en helt vanlig kväll med en promenad, lite film och sen sova, men så blev det iinte.
Klockan 22.30 när jag är påvåg att lägga mig knackar grannen på dörren och säger att jag måste komma in till hans rum. Han fyllde år och höll på och fira. Som den goda granne jag är följde jag med över för att träffa hans tyska kompisar samt gratulera honom på den stora dagen. Efter tre öl, champagne och (hör och häpnad; rulltårta) gick jag sedan och la mig två timmar senare. Tyskarna fortsatte röja långt in på småtimmarna.
Det var riktigt trevligt att fira hans birthday och jag hade ju ändå bara tänkt att sova.
Tanken var annars att vi skulle gå med tyskarna till en hotellbar nu ikväll, men de var för trötta efter igår, så det blev inget.
Ha, det finns alltså en gräns även för vad tyskar tål, skönt att se.

Imorgon är det torsdag igen, tänk vad veckorna går fort.
Blir att gå till biblioteket tidigt och få en bra spot. Sen är det engelska lektion strax innan 12.
Här i grannlandet har man lektioner även mellan kl 12 och 13. Någon lunch finns aldrig på deras schema, utan man får äta när man har tid. Själv kommer jag att ta en lax-bagel imorgon igen. Kan vara den godaste lunchen som finns att äta här plus att man vet vad man får; bra pris, mättande och delikat, inget tjafs.

Nu är det dags att sova,

Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Haha nee mannen, har du en blogg, de märkte ja precis nu. När ja sitter o njuter av en fredags bira, eller aa är inne på andra nu men.. Ha en toppen helg så får vi höras i helgen eller veckan. Ser mycket frm emot ett bösök i köpenhamn här i maj!



Ha de elskling

2009-03-20 @ 18:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0