Dagens lunch: Rulltårta

God eftermiddag,

Jag sitter här och funderar lite över olika kulturers matvanor.
Det hela startade på lektionen tidigare idag när jag satt brevid min koreanska klasskompis.

Innan lektionen startade åt jag själv en Lax-bagel med vitlöksdressing och skölde ner den delikata smörgåsen med friskt, norskt källvatten.
Detta gjorde nog min koreanska klasskompis väldigt hunrig eftersom han snabbt fiskade upp en hel rulltårta ur sin väska. Det var dessutom ingen vanlig rulltårta, utan en riktig "TripleXL á la Denmark-rulltårta".

Denna tuggar sedan killen i sig på rekordtid. Starkt jobbat!

Efter en stund frågar jag honom om det var hans lunch och då ser han helt oförstående ut..
WAS THAT YOUR LUNCH?, förklarar jag.
Min vän överväger länge vad han ska svara (tillsynes fortfarande helt oförstående) och kommer sedan ut med: -Yes.

Under resterande del av lektionen satt sedan vår vän och rapade tyst för sig själv med tröjkragen uppdragen över munnen och vi pratade inte något mer om lunchen.

Blir intressant att se vad han tar med sig för "lunch" nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Therese Ö

lite dåligt uppdatering här tycker jag bagge! (:

2009-03-18 @ 21:31:10
URL: http://tessanostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0